Logopeda: mgr
Wioletta Kniat
Terapia
logopedyczna stanowi jedną z podstawowych płaszczyzn rewalidacji dzieci i młodzieży
niepełnosprawnej intelektualnie. Kompleksowa terapia logopedyczna obejmująca
stymulację wielu różnych funkcji, pozwala na osiągnięcie sukcesu w zakresie
usuwania zaburzeń mowy, ułatwia funkcjonowanie w grupie i środowisku
rodzinnym. Jej formy dobrane są w zależności od potrzeb i możliwości dziecka, często mają charakter
zabawowy, odznaczają się różnorodnością i urozmaiconymi środkami
dydaktycznymi.
Terapią objęci są uczniowie, na różnych
poziomach edukacji, począwszy od zespołu rewalidacyjno-wychowawczego dla uczniów
z głęboką niepełnosprawnością, przez gimnazjum dla uczniów lekko
upośledzonych, aż po szkołę przysposabiającą do pracy dla uczniów
z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym.