| |
SZKOLNY ZESTAW
PROGRAMÓW NAUCZANIA
NA ROK SZKOLNY
2021/2022
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
IM. JANUSZA KORCZAKA
BORZĘCICZKI
I
i II
ZESPÓŁ REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZY
DLA DZIECI Z GŁĘBOKĄ
NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
INTELEKTUALNĄ
Praca rewalidacyjno- wychowawcza w zespole dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną opiera się na Rozporządzeniu MEN z dnia
23 kwietnia 2013r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć
rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem w stopniu głębokim( Dz. U. Z 07.05.2013r., poz. 529).
Indywidualne programy edukacyjno – terapeutyczne
opracowywane są w oparciu o fachową literaturę przedmiotu:
1.,,
Stymulacja od podstaw” - Andreas Frohlich. WSiP 1998r.
2.
,,Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim” – Jacek
Kielin. GWP Gdańsk 1999r.
3.,,
Profil osiągnięć ucznia” – Jacek Kielin. GWP Gdańsk 2002r.
4. ,, Opis i planowanie zajęć
wg Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne” – M. Bogdanowicz, D.
Okrzesik. HARMONIA Gdańsk 2008r.
5.,, Pomóż mi być. Komunikacja
i stymulacja zmysłowa osób ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością
intelektualną – Lucyna Miosga.
IMPULS 2005r.
6. ,, Uczenie się
przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej” – W. Maas.
WSiP Warszawa
7. ,, Terapia Integracji Sensorycznej ( zeszyt I,II)
- B. Odowska -Szlachcic. HARMONIA Gdańsk 2011r.
8. ,, Edukacja uczniów z głębokim
upośledzeniem umysłowym” CMPPP MEN Warszawa 2000r.
9.,, Zarys terapii dziecka. Metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy
wspierającej rozwój
dziecka”- B. Kaja. Bydgoszcz
2001r.
10. ,,Jak rozwijać
zmysły mojego dziecka?”- Zeszyt
informacyjny dla rodziców i opiekunów z serii,, Bądź terapeutą własnego
dziecka” PCTP
Koszalin 2001r.
11. ,, W co się bawić z dziećmi? Piosenki i zabawy wspomagające
rozwój dziecka” M. Bogdanowicz. HARMONIA Gdańsk 2007r.
12. Przytulanki czyli
wierszyki na dziecięce masażyki” M.
Bogdanowicz. Gdańsk 2008r.
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Zajęcia
rewalidacyjno - wychowawcze
|
Renata Bierła
|
Autorski
program zajęć rewalidacyjno - wychowawczych
|
1
|
Zajęcia
rewalidacyjno - wychowawcze
|
Ewelina Włodarczyk
|
Autorski
program zajęć rewalidacyjno - wychowawczych
|
2
|
INDYWIDUALNE ZAJĘCIA REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZE
DLA DZIECI Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ
Praca rewalidacyjno - wychowawcza w zespole dzieci z głębokim upośledzeniem opiera się na Rozporządzeniu MEN z dnia 23 kwietnia 2013r. ( Dz. U. Z 07.05.2013r., poz.
529).
Ponadto indywidualne programy rozwoju opierają
się o fachowe poradniki wymienione powyżej.
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Zajęcia
indywidualne
|
Beata Stabrowska
|
Indywidualny
program zajęć rewalidacyjno - wychowawczych
|
3
|
I ETAP EDUKACYJNY
SZKOŁA PODSTAWOWA
dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
KLASA I – III a
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Jadwiga Hanisz
|
,, Program edukacji wczesnoszkolnej” dla klas I -
III szkoły podstawowej
|
1/I
|
Edukacja
informatyczna
|
Anna Kulesza
|
Program nauczania informatyki w klasach I - III
|
2/I
|
Język
angielski
|
Mariola Bogucka
|
Program nauczania języka angielskiego dla klas I –
III zgodny
z podstawą programową z 14 lutego 2017
|
3/I
|
Wychowanie fizyczne
|
Krzysztof Warchoł
|
Program nauczania wychowania fizycznego dla ośmioletniej
szkoły podstawowej
|
4/I
|
Religia
|
Duszpasterstwo Katechetyczne
|
,, W rodzinie dzieci Bożych”
AZ – 1 – 01/12
|
5/I
|
II ETAP EDUKACYJNY
SZKOŁA PODSTAWOWA
dla uczniów
z niepełnosprawnością
intelektualną
w stopniu lekkim
KLASA IV- VI a
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Język polski
|
Joanna Piasta – Siechowicz
Agnieszka Łuczak
Anna Murdzek
Ewa Prylińska
|
,, Między nami”
|
1/II
|
Historia
|
Tomasz Maćkowski
|
,,Wczoraj i dziś”
|
2/II
|
Język angielski
|
Joanna Stefańska
|
Program nauczania języka
angielskiego dla klas IV – VIII zgodny z podstawą programową z dn. 14
lutego 2017
|
3/II
|
Matematyka
|
Helena Lewicka
Marianna Kowalczyk
Anna Drążek
|
,,Matematyka wokół nas”
|
4/II
|
Informatyka
|
Michał Kęska
|
,, Lubię to!”
|
5/II
|
Wychowanie fizyczne
|
Krzysztof Warchoł
|
Program nauczania wychowania fizycznego dla ośmioletniej
szkoły podstawowej
|
6/II
|
Muzyka
|
Katarzyna Jakubczak – Drążek
Agnieszka Sołtysik Włodzimierz Sołtysik
|
Program nauczania muzyki w szkole podstawowej
|
7/II
|
Plastyka
|
Jadwiga Lukas
Krystyna Onak
Marta
Ipczyńska
Natalia Mrozkowiak
|
,,Do dzieła”
|
8/II
|
Technika
|
L. M. Łabeccy
|
,, Jak to działa?”
|
9/II
|
Religia
|
ks. Krzysztof Mielnicki Elżbieta Kondrak
Bogusław Nosek
|
,,
Odkrywamy tajemnice Bożego świata” AZ – 2 – 02/12
|
10/II
|
Wychowanie do życia
w rodzinie
|
Teresa Król
|
,,Wędrując ku dorosłości”
|
11/II
|
Przyroda
klasa IV A
|
Ewa Gromek
Ewa Kłos
Wawrzyniec Kofta
Ewa Laskowska
Andrzej Melson
|
,,Przyroda”
|
12/II
|
Biologia
klasa V-VI A
|
Anna
Zdziennicka
|
Program nauczania biologii w klasach V- VIII
szkoły podstawowej
|
13/II
|
Geografia
klasa V-VI A
|
Ewa Maria Tuz
Barbara Dziedzic
|
,, Planeta Nowa”
|
14/II
|
KLASA VII - VIII a
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Język polski
|
Joanna Piasta – Siechowicz Agnieszka Łuczak
Anna Murdzek
Ewa Prylińska
|
,,Między nami”
|
15/II
|
Historia
|
Tomasz Maćkowski
|
,, Wczoraj i dziś”
|
16/II
|
Wychowanie do życia
w rodzinie
|
Teresa Król
|
,, Wędrując ku dorosłości”
|
17/II
|
Geografia
|
Ewa Maria Tuz
Barbara Dziedzic
|
,, Planeta Nowa”
|
18/II
|
Matematyka
|
Helena Lewicka
Marianna Kowalczyk
Anna Drążek
|
,, Matematyka wokół nas”
|
19/II
|
Religia
|
Duszpasterstwo Katechetyczne
|
Program nauczania religii ,,Kim jestem jako człowiek,
kim chcę być jako chrześcijanin” AZ – 3 - 01/13
|
20/II
|
Fizyka
|
Barbara Sagnowska
|
,, Świat fizyki”
|
21/II
|
Biologia
|
Anna
Zdziennicka
|
Program nauczania biologii w klasach V- VIII
szkoły podstawowej
|
22/II
|
Chemia
|
Jan Kulawik
Teresa
Kulawik
Maria Litwin
|
Chemia Nowej Ery
|
23/II
|
Informatyka
|
Grażyna Koba
|
,, Lubię to!”
|
24/II
|
Wychowanie fizyczne
|
Krzysztof Warchoł
|
Program nauczania wychowania fizycznego dla ośmioletniej
szkoły podstawowej
|
25/II
|
Język angielski
|
Joanna Stefańska
|
Program nauczania języka
angielskiego dla klas VII – VIII zgodny z podstawą programową z dn. 14
lutego 2017
|
26/II
|
Doradztwo zawodowe
|
Danuta Walczak
|
Program Doradztwa Zawodowego ,, Wybieram świadomie”
|
27/II
|
Technika
|
Mirosław Gorzelanny
|
Własny program nauczania z techniki dla uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole
podstawowej
|
28/II
|
Muzyka
klasa VII A
|
Katarzyna Jakubczak – Drążek
Agnieszka Sołtysik Włodzimierz Sołtysik
|
Program nauczania muzyki w szkole podstawowej
|
29/II
|
Plastyka
klasa VII A
|
Jadwiga Lukas
Krystyna Onak
Marta Ipczyńska
Natalia Mrozkowiak
|
,,Do dzieła”
|
30/II
|
Edukacja
dla bezpieczeństwa
klasa VIII A
|
J. Słoma
|
,,Żyję i działam bezpiecznie”
|
31/II
|
Wiedza
o społeczeństwie
klasa VIII A
|
Barbara Furman
|
,,Dziś i jutro”
|
32/II
|
SZKOŁA PODSTAWOWA
dla uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną
w stopniu umiarkowanym lub znacznym
Klasa IV - VI b
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Funkcjonowanie
osobiste i społeczne
Zajęcia rozwijające kreatywność
Zajęcia rozwijające komunikowanie się
|
Alicja Tanajewska
Renata Naprawa
|
Program edukacyjno – terapeutyczny
dla uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i
znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną
|
33/II
|
Wychowanie
fizyczne
|
Beata Rogóż-Bogucka Alicja Wyszyńska
|
Program nauczania wychowania fizycznego dla uczniów
upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym
i znacznym
|
34/II
|
Religia
|
Komisja Wychowania
Katolickiego Episkopatu Polski
|
Program nauczania religii uczniów z niepełnosprawnością
w stopniu umiarkowanym lub znacznym na II etapie edukacyjnym ,, W ramionach Ojca”GN – 9i – 01/16
|
35/II
|
Klasa VI - VIII b
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Funkcjonowanie
osobiste i społeczne
Zajęcia rozwijające kreatywność
Zajęcia rozwijające komunikowanie się
|
Alicja Tanajewska
Renata Naprawa
|
Program edukacyjno – terapeutyczny
dla uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i
znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną
|
36/II
|
Wychowanie
fizyczne
|
Zbigniew Kurzawa
|
Krotoszyński
Program Wychowania Fizycznego
,,Ćwiczę, bo lubię”
|
37/II
|
Religia
|
Komisja
Wychowania Katolickiego Episkopatu Polski
|
Program nauczania religii uczniów z niepełnosprawnością
w stopniu umiarkowanym lub znacznym na II etapie edukacyjnym
,, W ramionach Ojca”GN – 9i – 01/16
|
38/II
|
III ETAP EDUKACYJNY
Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy dla uczniów
z
niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu umiarkowanym lub znacznym
KLASA II – III pb
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Funkcjonowanie osobiste
i społeczne
Zajęcia kształtujące kreatywność
Zajęcia rozwijające komunikowanie się
Przysposobienie
do pracy
|
Dobrochna Gorzelanna
Mirosław Gorzelanny
Renata Garsztka
Małgorzata Michalska
Danuta Walczak
Renata Kręciołek
|
Program dla Szkoły Przysposabiającej do
Pracy ,,Umiemy
pracować”
|
1/III
|
Wychowanie fizyczne
|
Beata Rogóż-Bogucka
Alicja Wyszyńska
|
Program nauczania wychowania fizycznego dla uczniów
upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym
i znacznym
|
2/III
|
Religia
|
Duszpasterstwo Katechetyczne
|
Program nauczania religii dla uczniów Szkoły Przyspasabiającej do
Pracy
,,Żyć, aby wierzyć i kochać” AZ – 4 – 03/12
|
3/III
|
KLASA I-II-III pc
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Funkcjonowanie osobiste
i społeczne
Zajęcia kształtujące kreatywność
Zajęcia rozwijające komunikowanie się
Przysposobienie
do pracy
|
Dobrochna Gorzelanna
Mirosław Gorzelanny
Renata Garsztka
Małgorzata Michalska
Danuta Walczak
Renata Kręciołek
|
Program dla Szkoły Przysposabiającej do
Pracy ,,Umiemy
pracować”
|
4/III
|
Wychowanie fizyczne
|
Beata Rogóż-Bogucka
Alicja Wyszyńska
|
Program nauczania wychowania fizycznego dla uczniów
upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym
i znacznym
|
5/III
|
Religia
|
Duszpasterstwo Katechetyczne
|
Program nauczania religii dla uczniów Szkoły
Przyspasabiającej do Pracy
,,Żyć, aby wierzyć i kochać” AZ – 4 – 03/12
|
6/III
|
KLASA I-III pd
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Funkcjonowanie osobiste
i społeczne
Zajęcia kształtujące kreatywność
Zajęcia rozwijające komunikowanie się
Przysposobienie
do pracy
|
Dobrochna Gorzelanna
Mirosław Gorzelanny
Renata Garsztka
Małgorzata Michalska
Danuta Walczak
Renata Kręciołek
|
Program dla Szkoły Przysposabiającej do
Pracy ,,Umiemy
pracować”
|
7/III
|
Wychowanie fizyczne
|
Beata Rogóż-Bogucka
Alicja Wyszyńska
|
Program nauczania wychowania fizycznego dla uczniów
upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym
i znacznym
|
8/III
|
Religia
|
Duszpasterstwo Katechetyczne
|
Program nauczania religii dla uczniów Szkoły
Przyspasabiającej do Pracy
,,Żyć, aby wierzyć i kochać” AZ – 4 – 03/12
|
9/III
|
KLASA I-III pe
Zajęcia
edukacyjne, przedmioty lub bloki
|
Autor programu
|
Tytuł
programu
|
Numer w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
|
Funkcjonowanie osobiste
i społeczne
Zajęcia kształtujące kreatywność
Zajęcia rozwijające komunikowanie się
Przysposobienie
do pracy
|
Dobrochna Gorzelanna
Mirosław Gorzelanny
Renata Garsztka
Małgorzata Michalska
Danuta Walczak
Renata Kręciołek
|
Program dla Szkoły Przysposabiającej do
Pracy ,,Umiemy
pracować”
|
10/III
|
Religia
|
Duszpasterstwo Katechetyczne
|
Program nauczania religii dla uczniów Szkoły
Przyspasabiającej do Pracy
,,Żyć, aby wierzyć i kochać” AZ – 4 – 03/12
|
11/III
|
Wychowanie fizyczne
|
Beata Rogóż-Bogucka
Alicja Wyszyńska
|
Program nauczania wychowania fizycznego dla uczniów
upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym
i znacznym
|
12/III
|
|